Lunch Möte

Idag har jag varit på mitt 2:a öppna AA-möte.
Jag gick dit själv. Det har jag inga problem med.
Och, "vi alla" är ju där av lika anledning (ungefär).
Det var 6 st & så jag då.
 
Och jag blir lika rörd varje gång, av alla dessa "delningar".
Tänk, vad folk har upplevt/gått igenom.
Vilka resor de gjort...
Och så mycket skit & olycka, allt detta har medför sig, för alla inblandade.
Och jag är så glad, för alla dessa, som "erkänt" sitt problem.
Som kämpar på.
Som jobbar med sig själva, programmet & går på möten.
Där behöver de inte känna sig ensamma. Utan har alltid någon att "dela" med.
 
Jag har nu börjat förstå, att Alkoholism är en sjukdom.
Så nu när jag har fått höra så mycket, och hunnit läsa en hel del. Så är det lättare att förstå.
(även om det känns FÖRJÄVLIGT).
 
Jag är jätte nöjd, att jag kommit dit jag är.
Jag kommer fortsätta följa & medverka i det här.
Jag har massor att lära mej, och kommer bli starkare,
& kanske klokare också ;-)
 
Det är en resa... En lång sådan...
Och för vissa, är det krokigare & mera upp & ner...
Men med rätt vilja, SÅ SKA DET GÅ!
TA EN DAG I TAGET!!
  Lycka Till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0