En dag i stillhet

Mindfulness - en dag i stillhet!
(välbehövd efter gårdagen!!).
 
Efter en natt med alldeles för få timmars sömn, och uppstigen långt innan väckar klockan var ställd,
begav jag mej iväg ut på Frösön, för en dag i tystnad.
 
Denna gång var vi 13 st.
Tänk vad mycket folk det finns som behöver använda sig av mindfulness (det borde alla göra).
 
En bra dag.
Även om jag hade svårt att fokusera & släppa på mina tankar.
Och värken, som vanligt stör min koncentration, särskilt vid meditation.
Idag var nacken värre än ryggen. Sen var jag trött.
Känner mej besviken oxå, på att jag inte kan visualisera så bra nu.
Har svårt att följa med i guidningen vid meditationen. Känner inget. Ser inget....
Men det kommer bli bättre..
 
Att vara tyst tillsammans med andra, fugerar jätte bra för mej.
Jag tycker det är super skönt. Samhörighet utan att prestera.
Önskar bara att jag vore bättre på att praktisera detta (mindfulness) mera i mitt dagliga liv.
Och så bör jag försöka släppa på kontrollen, och finna mina känslor.
Våga känna efter...
Och inte ha kontroll på allt!
Tänk vad skönt, att bara släppa allt & låta det komma, som de kommer....
Tack för denna dag
Fånga dagen & stunden <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0