Träning & Massage

Torsdag, 14 mars 2013!
 
Vaken tidigt!!
Morgonprommis runt "området".
Qi gong.
Promenad runt elljusspåret.
Prommis ner på stan.
Thai-massage.
Challenge.
Core.
 
Ja, det har denna dag bestått av.
Massagen är skön. (fast, j****ar vad ONT det gör på vissa ömma muskler).
Det går inte med ord att beskriva...
(tårarna bränner bakom ögonlocken, ibland rinner det fram nån).
Vill ju "tro" & "hoppas" att regelbunden massage & uppmjukningar av "knutorna" ska ge resultat...
Såklart gör det ju de. Men om det är rätt behl för mej, ja de vet jag inte.
Men jag provar ett tag, (synd bara att de ska kosta så mycket).
 
Å kämpar på gymmet gör jag oxå.
Kanske för hårt, kanske för mycket.
Men så länge jag "står på benen" så testar jag...
(motsatsen är yoga, mjuk massage, & relax - bubbelbad/bastu).
Kanske byter & testar det sen...
Vem vet!
 
Torsdagens pass i challenge & core är rätt så tunga.
Mycket "planka", där man ska flytta armar & ben när man står i plankan. Det klarar INTE jag. Har fullt upp bara med att stå i "plankan". Blir mycket belastning på axlar, och mina gör ont!
Och alla dessa "hopp". Kan inte fatta att de ska vara bra!! Fast, säkert bra träning. Och har man inga fel på knäna, så är det säkert bra. Jag undviker hopp iaf.
Sen har det tillkommit "att vi ska stå på ETT BEN och göra böj, tippningar mm!
Snacka om utmaning!!
 
Har nog "börjat hitta rump-muskeln" nu, för jag har fått TRÄNINGSVÄRK!!
Ajaj, men skönt!
Fortsätter kämpa,
Ha en bra dag, Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0