Pigg imorse

Haha, jag var faktiskt PIGG imorse!
Vaknade före halv 6, kunde inte somna om.
Klev upp, fixa kaffe & tog en hårdmacka med ost, å så gott.
(fast, sen kröp jag tillbaka i sängen, i hopp om att somna om, men så blev det inte!).
Tog och spola i ett bad. Tänkte "mjuka upp" kroppen, inför Qi gong-passet.
Ett 30 min pass Qi gong. (Känns som om det ger mej glädje i sinnet, härligt).
(lr så är det "Healing-koden", har healat & "bett" några ggr).
Härligt å känna att det lättar.
 
Frukosten smaka extra gott idag.
Läste ett tag, innan det var dax att bege sig neröver stan, för dagens aktiviteter.
Sola, (för det är jag värd + att det känns bra för kroppen & sinnet).
Ett pass Challenge, bra pass.
Ett pass Core, bra det med.
(passa på att fråga instruktören (Mia, hon är PT oxå) om råd ang. "att jag tappar coren/magen" när jag böjer mej ner, i benböj bla. Det handlar om "rumpan"/höftböjaren/tyngden på hälarna bla. Hon visa några övn. så nu ska jag försöka hitta dessa, och förhoppningsvis få till det!).
Ingen mening att GÖRA MASSA ÖVN/PASS om jag gör fel!
Bättre att göra RÄTT & få, än många å FEL!
 
En miss idag var,
att jag glömde sätta på bastun.
Så tyvärr hann/kunde jag inte basta, synd.
 
En behl. Thai-massage blev det oxå.
Denna gång hade jag en massör, som inte var så hårdhänt. (de var 2 ett tag).
Hon var jätte duktig. Jobba väldigt försiktigt/bestämt på mina spända muskler.
Visst, det gjorde SKIT ONT på de ömma områdena, men smärtan gick att utstå!!
Spänd är jag, ont gör det. Fast jag tror, att regelbunden/upprepande massage, kan lösa upp de spända.
(FÖRHOPPNINGSVIS).
 
Tillbaka på gymmet för ett pass MRL,
och det KÄNNS!! (enda passet som jag blir svettig av). Och JOBBIGT är de, för knä/ben.
 
Sist men inte minnst,
3:e Al-anon mötet. Och det känns så skönt, att gå dit, lyssna & prata.
(även om det är mycket för mej att "ta in"/"vara delaktig i").
Köpte en bok oxå. Intresserad av bra läsning... (hoppas denna bok är det).
Fick även låna en bok, av en av tjejerna i gruppen. Det var gulligt av henne. Tack.
Fick en BRA & POSITIV KÄNSLA/TANKE under mötet, (Det kändes jätte bra/härligt).
 
Så denna dag,
tycker jag känns bra & positiv.
Med ett "bättre tänk", och med ett lättare sinne,
Tackar jag för denna dag!
Och önskar morgondagen fortsatt/mera positiv!
Ta en dag i sänder!
Var i "nuet",
Lev för "stunden",
Älta inte "gammalt",
oroa dej inte för morgondagen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0