Bästa dagen på hela veckan

Onsdag, 20-3-2013,
Onsdagar är bra dagar!!
Massa saker som händer.
(bra för hjärnan, att det händer nått! Istället för "lugna dagar med en massa tänk"!!)
Utan stress på morgonen, hinner jag göra ifrån mej de som behövs göras.
 
Första passet börjar 12, Challenge.
Därefter Core.
Sen basta, det bästa efter träning. Så himla skönt.
Lunchdax, medhavd sådan.
"Timmar" fram till nästa pass....
 
Men idag hade jag Thai-massage igen.
Så skönt (ONT!!). Kämpar på fortfarande.
Och det gör lika ONT ännu, på de värsta ställena. (annars gör det "bara ont").
(väldigt lite "skönt", Nästan inget alls. tror jag!!
Jag har massa "knutor" (ömma som bara den!) på flera ställen på kroppen.
Jag riktigt "hör" hur det smäller när "knuten" rör på sig. Den rullar liksom iväg/över, (å de gör så ont).
Det är då tårarna nästan kommer, Och ibland vill jag bara skrika, lr knuffa bort henne (massören).
Hela kroppen får sig en genomgång, (och jag fattar ännu inte, att jag kan ha ont/besvär på så "många ställen"). Tror nästan att för varje "omtag" hon gör, så finner hon på en "knuta"/stelhet.
Men jag "hoppas fortfarande", att det ska göra gott...
(en önskan vore ju, att få massage oftare, och att det gjorde 90% MINDRE ONT!!).
 
Och så kvällens möte, Al-anon.
Lika skönt & givande. Så många fina jobbiga "delningar".
2 nya idag. Man känner så väl igen sig. I deras "frustration, rädsla, aggression & hjälplöshet.
Så skönt (och även trist), att få höra, bli påmind om, "att vi inget kan göra".
Utan det är upp till personen själv. Bara om "han/hon" vill, kan de ske en förändring.
Vi kan bara ta hand om oss själva!
Och det tänker jag (prova) göra.
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0