Prinsses Bröllop

Ja, igår (den 8 juni 2013),
gifte sig våran prinsessa Madelene, med sin kärlek.
Må de leva Lyckliga i alla sina dar...
 
Jag för min del,
var inte ett dugg intresserad av vigseln.
Varken deras, lr för några år sedan, våran Prinsessa Viktorias bröllop eller bröllop över huvudtaget!
 
Men idag,
när jag såg sammandragen från tillställningen,
så började jag (ana) förstå, varför jag troligtvis ALLTID har undvikit sånt.
 
Därför att det är KÄNSLOSAMT!
Det är nått fint. Jag blir berörd. Jag får tårar i ögonen & känner starka känslor i kroppen.
Och det är nått, som jag tydligen är SKIT SKRAJ för.
 
Handlar väl om att jag blivit sårad, inte trodd, övergiven,
ja you name it!!
Redan från tidiga barndomen.
 
Jag minns så väl,
de året mina föräldrar skilde sig.
Då sa jag, och tänkte,  - JAG SKA ALDRIG GIFTA MEJ.
(trist, men sant).
 
När jag tar och tänker efter,
så är det väl också därför, som jag i alla år valt tv-program & filmer uti från detta.
Valt bort fina, kärleksfulla & känslosamma upplevelser.
För att slippa bli ledsen & sårad.
 
Jag har ist tittat på,
action, spännande, farliga, hemska & overkliga filmer & situationer.
Inte så mycket humor har jag sett heller.
 
Jag har nog varit "mera allvarlig".
Inte velat visa mig "svag".
Behöll mina känslor djupt inne i mig själv.
T.o.m "tappat bort dem".
Gjort ALLT för att inte vara lr bli "känslosam".
 
Men, det ska bli ändring på det!
 
Jag ska börja se & uppleva "sorgliga" filmer, även roliga, ja allt möjligt.
Jag behöver VÄCKA mina känslor, ALLA mina känslor.
Och det kommer kännas SKÖNT.
Det ska bli skönt & härligt,
att titta på film, och låta tårarna rinna,
Att se/göra nått roligt, skratta så att tårarna rinner.
Lev, och släpp fram ALLA känslor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0