ÅRE

28/6 - 30/6 Åre Björnen,
 
Sandra ska tävla i helgen,
i ÅRE EXTREME CHALLENGE.
Hon ska springa upp över Åreskutan & ner till Huså, (ca. 16 km).
 
Sandra hade turen att få låna sin fasters stuga, i Åre (björnen).
Så vi hade tillgång till en tre rums jätte fin stuga. Med bastu mm.
Vi blev 8 st i stugan.
De tre tjejer som skulle tävla + deras respektive.
Å så jag.
Sen kom en extra tjej, (som fick hoppa in med kort varsel, då en i laget hade gjort illa sig).
 
Lördag, tävlingsdagen!
 
Jag vaknade tidigt.
De andra börja stiga upp vid 7.
Första starten går kl.9.
 
Felicia börjar tävlingen i kajak,
hon paddlar drygt 2 mil, på Åre sjön.
Därefter växlar hon med Sandra,
som springer över Åreskutan, 16 km.
Och i Huså växlar Sandra med Marina,
som ska cykla tillbaka till Åre, ca. 3,5 mil.
 
Ett himla styrkeprov på dem alla.
Och som tur va,
kom de alla tre i mål på sina sträckor, utan skador.
Och alla gjorde ett fantastiskt lopp.
Fast, Sandra va ju BÄST,
hon sprang in laget 3 placeringar.
De sluta på en 4:e plats,
BRA JOBBAT TJEJER!
 
På kvällen va de på "Bankett"
och åt & fick se lite från tävlingen mm.
(jag låg hemma och sov, jag var super trött!!).
 
Söndag,
frukost & relax på Copper Hill Hotell.
Jätte mysig avslutning på helgen.
Tillbaka till stugan, städa och sen hemfärd.
 
Vi stanna till i Offerdal,
där hade vi turen att bli bjudna på middag.
 
Nu ligger jag i sängen hemma hos Sofie.
(hon låg redan då jag kom, hon ska ju upp tidigt och jobba).
 
Och hur min kommande vecka ser ut,
ja de får jag se.....
 
En dag i taget!
 
Tackar för en super bra helg.
Trevligt, härligt väder och massa annat.
Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0