VäckarKlocka

Imorse ringde mobilen 04.30!!
Det var bara å stutsa upp!! (inte änns fundera på att snooza!).
In i duschen, för att vakna till ordentligt.
På med kläderna & sen avnjuta en kopp kaffe på balkongen,
innan avfärd.
 
Jag fick köra, kul.
(inte ofta jag kör bil nuförtiden, tyvärr).
Sofie "halvslumra" under tiden. Det tycker jag hon gjorde rätt i.
Väl framme, lämna jag av Sofie, och åkte vidare till pappa.
Smög in där "tyst & lytt", tog dagens ÖP & la mej å läsa.
Bra start på dagen...
 
Vid 7 kom pappa upp,
han fixa kaffe.
Vi surra på ett tag.
Sen tog vi var sin tidning och fortsatte läsa en stund.
Åkte sen på affärn, lite smått & gott som behövde inhandlas.
Lite diesel & luft fyllde jag på.
Efter att ha "luftat" oss ute ett tag,
for vi hem.
Jag tog en tur med damsugarn & skurkäppen, välbehövt!!
Pappa fixa lite mera kaffe.
Sen tacka jag för mej, och for vidare....
Tack pappa, för att du är du...
Och jag önskar att du får piggna till snart. 
 
Äntligen!
Dags att hälsa på Cilla.
Länge sedan.. Fick världens go-kram <3
Åå, vad fint de gjort/fått till i köket.
Tänk vad färg & lite mer, kan göra mycket.
Ett helt "nytt" kök.
Å Cilla hade bakat, så jag fick smaka massa gosaker.
Sen surra vi på, å klockan gick så fort.
Dags å bege sig....
 
Hämta Sofie på jobbet,
sen hemfärd mot stan.
De blev en sväng till RödaKorset.
 
Till middag idag,
bjöd Sofie & Niklas på potatisgratäng & fläskfilè.
Å så kladdkaka...
 
TACKAR för denna dag,
och sänder en speciell tanke till mina barn,
SOM ÄR DE BÄSTA SOM FINNS, PÅ ALLA SÄTT!
Ni är helt fantastiska, alla tre,
ÄLSKAR ER....
Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0