slappar dag

Efter gårdagens dans, känns kroppen seg, trött & slö.
Var upp & njöt av morgonkaffet på altanen, kröp sen tillbaka i sängen,
somna om,
och sov till halv 12!!
De va jag värd!!
 
Efter lunch gick jag ner till stenarna,
med en filt & en bok.
Där låg jag några timmar,
och BARA MÅDDE GOTT.
 
Det är så man ska göra ,
om man kan!
Och jag kan.
 
På kvällskvisten tog jag mej en tur runt byn.
Fotade lite. Gamla lador/ byns hus mm...
Gick över Albins gård, och fick en "känsla", Började tänka/drömma lite....
Ja tänk om, varför inte. Vem vet...
De skulle vara nått de!!
Fantisera kan man alltid göra ;)
 
Satt en stund på en sten mitt på åkern,
filma en sväng.
Lyssnade på "tystnaden", det är såå härligt.
Tog svängen förbi "gammel mommas båtställe/sten". Satt på stenen en stund, tänkte tillbaka på förr...
 
Åter vid stugan,
att bara sitta här, vara i stunden, lyssna, känna, tänka....
Ja, det känns gott för själen.
 
Och myggen & knott/svadan,
ja de höll sig borta. Helt fantastiskt!
Nån enstaka "brems" va framme, envisa.
 
Tackar för ännu en underbar & härlig dag.
En Dag I Taget <3
 
(saknade mamma otroligt mycket på dansen & i helgen,
såklart, allt påminner ju om henne, så jag hade henne med mej <3 ).
MissYou <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0