Bjudningsdansen

God morgon härliga lördagsmorgon.
Vaknar efter en underbar god sömn.
Solen skiner & allt känns underbart.
 
Hämtar lite mjölk i kylskåpet,
fixar kaffe & NJUTER på altanen.
De här är livskalite de!!
 
Kl. 11 träffas vi (jag och några "by-kvinnor, Ingrid, Britt, Gunnel, Maggan & Birgitta).,
för att bre kvällens smörgåsar, mese & rökt kött.
Agneta är i köket & skär pålägg.
Sen åker vi "västat", för att fixa vid logen, där är "byns karlar", Roger, Rune, Ove, Sam.
Och så kommer moster Alice. 
Å så fikar vi, kaffe & stut, mumma.
 
Roger & Maggan bjuder mej på middag.
Tanken va, att vi skulle ta båten till badplatsen & grilla.
Men det började åska & blåsa, så vi fick ställa in båtresan & äta på altanen ist.
Lika mysigt va det.
Tack för god mat, trevligt sällskap.
Lånade duschen, (hade ingen lust att bada i sjön vid blixt & dunder).
 
Vid halv 9, tog vi bilen & "bålen" till dansen,
jag körde! (skönt med bil, då de regnade).
 
Det blev en fantastisk bra kväll.
Ove satt & skulle samla in "medlemskort mm" (de gick "som de gick") Haha.
Jag dansade jätte mycket. (hade uppskattat mina dansskor & bättre dansgolv såklart, men men).
Jag gav upp strax före slutet, (min kropp va nöjd då).
Tog bilen tillbaka (skönt).
 
Svettig va jag efter allt dansande,
så jag gjorde mej en sväng ner till sjön,
för ett "naket, nattligt dopp, i månskenet"!
Vilken härlig & skön upplevelse.
De è frihet det!!
 
En god nattfika,
med tända ljus, månsken & tystnaden,
så fridfullt <3
Bara Älskar detta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0