STORM

(klass varning 3!!)
Det är blåsigt det!!
 
Tänk vad de kan, metrologerna.
Jag hörde på nyheterna i morse, att det under kvällen & natten skulle komma in ett riktigt blåsväder. Och sedan avtaga tills på morgonen efter (lucia-morgonen).
Och allt stämde!
 
Jag hade återträff (i Lungvik) genom Mindfulness.
Så jag tog en promenad dit, mitt på dagen, vid 2-tiden.
Då var det lugnt. Ingen blåst.
 
Efter träffen vid 16-tiden, då hade det börjat. Fast, det var såå lite.
Men, det kändes att nu är det på gång...
 
Strax före 7, på kvällen.
Då började det!
OCH det tog i ORDENTLIGT, vill jag lova. Huvva.
Jag är så himla tacksam, att jag satt i ett stenhus, där jag kände mej helt lugn.
Lyset blinka inte en enda gång.
Så i drygt 2 timmar blåste det HELA tiden.
Därefter höll det på i stormbyar fram till midnatt, sen somna jag.
 
Och vaknade till en lugn LUCIA-MORGON.
 
Hoppas alla där ute, slapp en massa elände.
Och att allt snart är återställt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0