Pearl Harbor

Kvällens film, Pearl Harbor!
 
Vilken bra film.
Å vilken tur, att jag var ensam, för tårarna kom flera gånger.
Vänskap, kärlek, separation, olycka, krig, elände, mera elände och ett slut som både var olyckligt & lyckligt.
Så denna film innehöll allt.
 
Och vilket fruktansvärt "slag",
att bli så totalt överrumplad utan förvarning.
Och att så många fick sätta livet till, utan att kunna försvara sig.
Vilket öde!
(så mycket olycka och hemskheter det finns och har funnits, och troligtvis, kommer finnas).
 
En vacker film var det också.
Stiliga soldater, tjusiga flickor.
Alla var så stiliga på den där tiden.
Allt var fint, kroppen, håret, kläderna.
(jag kom att tänka på min mamma, jag tänker ofta på henne som "ung")
Undra varför?
 
Jaja, filmen var bra.
Handlingen också, även om det var hemsk.
Nu ska jag prova sova.
Det kommer en dag imorgon också.
Sov Sött <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0