Om gjort kunde vara ogjort!!

Dåtid, nutid & framtid!!
 
OM det vore möjligt,
skulle jag vrida tillbaka klockan/tiden och göra massa saker annorlunda.
Jag har gjort så mycket som jag är så ledsen för.
Mycket som sårar mej, skuld och skam och det känns fruktansvärt jobbigt.
Men jag har även sårat andra.
Och allt känns jätte bedrövligt.
 
Men tyvärr,
det som är gjort, det går inte att ändra på.
Det har redan hänt..
 
Det är idag, nutid, som existerar.
Det är den enda tid som finns..
Det är det tillfället jag ska ta tillvara på.
Och göra så gott jag kan.
 
Framtiden,
den har jag ingen aning om.
Ingen vet vad som händer i nästa stund..
 
Även om jag drömmer & tänker,
så är det inte säkert att det blir så.
Men, jag ska göra så gott jag kan.
Framför allt för min egen skull,
men även för andra.
 
Och jag vill be om ursäkt för allt ont jag orsakat.
(jag visste inte bättre då! Hade inte förstånd att begripa)
FÖRLÅT!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0