J......a nacke!!

Ska inte svära!
Bara släppa taget, och acceptera!
 
Anledningen till min dåliga dag,
är min onda nacke.
Antar (jag tror det iaf), att det kan ha å göra med, att jag gick några km i mina vinterkängor.
På halkigt underlag bla.
Vilka INTE har någon dämpning, lr är uppbyggda som ett par mjuka gympaskor.
 
Kände redan på kvällen att jag hade ont i benen, knäna & fötterna.
Vilket sedan spred sig, upp till nacken, bröstryggen och ut efter armen.
 
Och igår gick jag nån timme till, runt på Jamtli.
(vilket säkert ökade på besvären).
Började då känna av nacken, och "stumheten" i övre delen av rygg/bröstet.
 
Så natten & hela dagen har inte varit så kul.
Det gör nästan ont av att blinka!!
Och att andas.
Att vrida på huvudet gör jätte ont.
Minsta lilla rörelse i övre delen av kroppen, känns obehagligt & gör ont.
Usch!!
 
Hade träff hos sjukgymnasten/Feldenkrais ,
där fick jag ta det lugnt. (fast det ska jag ju iaf göra där).
Men jag jobbade inte med övre delen.
Utan utgick från höften/midjan/benen, och lite lätt i bröstrygg/huvud.
 
Jag tippade med bäckenet, upp & ner.
Och åt sidorna.
Testade också, hur hälarna kunde förflytta hela kroppen.
Intressant.
Och hur jag andades i samband med rörelsen.
Spännande.
 
När jag kom hem,
tog jag mej ett hett bad.
Lika bra, att fortsätta vara lugn i kroppen & rörelserna.
Sen var jag så himla frusen.
Jag blir ofta både trött & frusen, då jag har mera värk.
Ett skönt bad, där jag slappnade av, (och slumrade till)
härligt.
 
Så nu blir det nog bara att slö & slappa resten av denna dag.
Är just nu, sugen på en hamburgare!!
Fast, nån sån blir det inte.
Ha de bra.
Kram & Krya på dej
  Vila & må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0