Ett besök på akuten

Söndag den 3:e advent, 15/12-2103!
Blev inte som jag tänkt!!
 
Vaknade ännu en morgon, med denna onda nacke/halsrygg mm.
Så efter påtryckning om att åka till läkaren för att kolla upp,
ringde jag i alla fall sjukvårdsupplysningen.
 
Jag beskrev mina symtom & besvär, och blev uppmanad att ringa 112,
så då gjorde jag det.
 
Och under det samtalet gjordes en beställning för sjuktransport till akuten!
Och dit kom jag 12:21.
 
Anmälde mej
& hamnade i väntrummet, tillsammans med alla andra.
Och där fick jag vänta....
 
Inte förrän 17:30 ropa de in mej, för provtagning.
Vid 19-tiden fick jag lämna urinprov,
och därefter fortsätta vänta.
Jag bad om en filt, för jag frös så himla mycket. (jag hade fått feber).
Inte skymten av nån läkare
(de hade satt upp mej för att träffa en ortoped, och där var det kaos! Massa arm, ben & andra skador).
 
Tillslut va jag så trött på att sitta (och hade så ont), så då la jag mej på en soffa i väntrummet.
Då kom nån snäll sköterska, och erbjöd mej en brits. Skönt.
 
Kort därefter kom de och plocka in mej, för att träffa en medicin-läkare ist.
Mina prover visade inga konstigheter, så då tyckte de att "medicin" kunde ta över.
 
Då blev det nya prover, blodtryck, tempen, EKG, och undersökning.
Och så blev det så att de ville behålla mej för observation under natten + att jag skulle göra en lungröntgen.
Så då fick jag äntligen komma på ett rum, och få kaffe och en macka (hade inte fått kaffe på drygt 10 timmar!!).
Kan lova, att det kaffet smaka gott!!
Fick också ett dropp i satt, hade inte fått i mej så mycket näring under dagen, det blev 2 påsar under natten.
 
Sen var det bara att försöka sova, (vila).
Inte lätt, eftersom de kom flera ggr under natten, för att kolla till mej + att ta blodtryck & puls.
Jag tror att längsta sömnen blev mellan 04-06, sen var det dags igen, nya prover.
 
Under förmiddagen ansåg medicin, att de inget kunde göra.
Så de lämnade över till ortopeden.
Så de var bara att fortsätta vänta....
 
Jag fick veta på eftermiddagen, att jag troligen INTE skulle hinna bli undersökt idag.
Så mitt val va att, stanna lr gå hem, och prova söka via HC.
Orka!!
 
Men så av en slump, kom det en ortoped.
(en ung kille, såg ut att bara vara en "pöjk"bara).
Han gjorde en enkel undersökning, fråga lite.
Han kunde inget göra.
 
Utan, allt de onda (med lite hjälp av en lätt infektion/virus & feber)
spökar i min onda/ömma kropp.
Så det är bara att acceptera!
 
Fast såklart, är det himla skönt att de inte fanns nått annat fel.
Även om det är tröstlöst med denna värk...
 
Bara att kämpa vidare!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0