En helt vanlig fredag

Sovmorgon!!
I 2 dagar har jag "halv-sovit" flera omgångar i soffan,
och både igår & idag, sov jag mycket längre än vad jag brukar!
Undra varför??
Fast, vad spelar det för roll!?
Jag är ju ledig, och inget ska jag göra.
 
Denna fredag har passerat som vilken fredag (dag) som helst.
Jag hade tänkt tvätta, men det var inte ledigt.
Jag klädde iaf på mej och tog en promenad.
Med broddar, för det är fortfarande halt. Fast, de var bra sandat.
Skönt med frisk luft, och att få röra på mej.
(mentalt ska jag ladda inför nystarten med träningen igen! Det var ett tag sen nu...)
 
Ja, jag tillbringar dagarna precis så som jag tänkt,
lata, slöa, i soffan under filten, tittandes på tv:n.
Känns som om det är planen för resten av detta år!
(är ännu förkyld & har nackbesvär. MÅ DE GÅ ÖVER SNART!).
 
Pratat med pappa några ggr idag.
Tänk om allt vore annorlunda.
Så mycket bättre det skulle kännas då.
 
Nu är snart denna fredag slut.
Sista fredagen detta år, faktiskt.
 
Och jag känner mej ganska nöjd.
Blir varken bättre lr sämre.
Med nått!
Så jag säger
- Tack för idag & Sov så gott, & Dröm sött
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0