Duktiga JAG har varit i farten igen!!

Cilla & Rickard var in till stan i torsdags, så jag fick skjuts på affären,
guld värt, då det är för långt & tungsamt att handla och bära hem allt!
Denna gång hade jag handlat lite ingredienser för nått "julbak" och så några julklappar.
Tack för skjutsen.
 
Jo, som sagt.
Förkyld är jag (lätt ont i halsen, och hes).
Och nacken gör sig påmind för jämnan.
Fast, jag hade ju planerat att baka,
så det gjorde jag!
 
Så jag gav mej in på "mazariner" ,som jag aldrig bakat!
Inte heller sett hur man gör.
Och insåg efter ett tag, att det var ganska jobbiga kakor att göra...
 
Först trycka ut ena degen i kakformarna, och sen fylla med mandelmassa (som jag själv hade gjort).
På slutet hade jag så ont i nacken, så jag tror de svartnade för ögonen!
Det kändes INTE bra.
Men, jag har nu provat iaf, och de får duga!
 
Sen hade jag räknat ut,
att göra en mjukpepparkaka också.
Lika bra, när ugnen ändå va varm..
Där krävs inte så mycket,
bara att vispa ihop allt & slå i formen.
Det gick väl bra,
fast, jag blev inte nöjd.
Jag tyckte de blev "sega"
 
Och så all disk.
Jaja, nu är det gjort iaf!
 
(å jag mådde inge bra efteråt).
Kröp ner i ett hett bad, allt för att lindra min onda kropp.
 
Alla passar inte i köket,
däribland jag!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0