Dan före dan

Dan före dan....
(måndag d 23/12-2013)
 
Vaknade tjugo i 06, (trodde jag).
Väntade på att Sandras klocka skulle ringa. Hon skulle upp vid den tiden för att gå och träna.
Men det va så tyst..
 
Jag klev upp, och soffan va tom!
Hon hade redan gått. (å jag hade inte hört nått!! Knepigt).
Å när jag satt i soffan, med kaffet, såg jag att klockan va 7!
Mycket märkligt.
 
När Sandra tränat klart, å duschat, åt vi frukost,
sen gjorde vi oss iordning för färd mot "Julfirande" hos Cilla.
 
Sandra släppte av mig hos Cilla,
sen åkte hon ner till H-dal, för att hälsa på farmor, Leif och Frida,
och hämta Sofie.
 
Så mysigt att komma till Cilla.
Julfint & en massa tomtar, överallt.
När Sofie & Sandra kom, och vi alla var samlade, kändes det så härligt.
Nu kan julen komma...
 
Under dagen/kvällen var det fullfart.
Mitt på dagen kom Johan & Malin å hälsade på, med lill bäbisen.
Vi lunchade & fick julgodis, mumma.
Sen var det fullfart i köket, Cilla gjorde jätte goda & fina köttbullar.
Rickard gjorde Janssons.
Sandra fixade en sallads-middag
Å Sofie var lite här & där.
Å jag, ja jag var också där!
Jag stod för disken ;)
 
Och sen var det dags att klä julgranen.
En super fin & tät gran. Stilig.
Den blev jättefin.
 
Och som avslutning på dagen
spelade vi uppesittarbingo.
Åt ost & kex + massa annat smått & gott.
 
Det blev en lång, mysig & trevlig kväll.
Sov gjorde Sofie på golvet, Å Sandra & jag i soffan.
Super mysig dag
Nattinatt <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0