Ännu en seg/trist dag

Att ha värk, det är bara skit!!
 
Visserligen har jag haft det länge (drygt 30 år!!)
så jag borde ha lärt mej/fattat hur det fungerar,
fast alla dagar är olika.
Men värk har jag, alla dagar, i olika grader.
 
När det är "lite bättre", försöker jag "glömma" problemen,
och göra sånt jag klarar av, just då.
(nästa dag, kanske jag inte alls klarar av samma sak).
 
Och ibland klara jag knappt nått,
då känns det förjävligt (ursäkta språket).
 
Det är så mycket som jag har svårt för att göra (då kroppen strejkar),
som är "bagateller", för de som är friska.
(och friska människor, har svårt att förstå.
Det accepterar jag. JAG fattar inte själv, alla gånger!).
 
Det syns ju inte, att jag har värk (inte jämt iaf).
 
Små enkla saker, som att
klä på sig, borsta tänderna, sitta, diska, dammtorka, dammsuga, handla/bära hem matvaror, laga mat mm,
kan vara jätte svårt ibland.
Och då känns det inte så kul...
 
Att sen minnet, koncentrationen, humöret mm blir påverkat, gör inte saken bättre heller!
 
Nä, fy farao för denna skit!!
(och helst vill jag vara själv när det är som värst.
Fast det är då, jag mest behöver hjälp).
 
Tur är,
att jag håller på att lära mej,
att inte göra mer än jag vill/orkar/kan,
det löser sig ändå!
 
Jag ska vara rädd om mej, så de så!!
 
Jag var ut på en prommis. (solen sken, och jag skulle till kyrkan, på julkonsert, men det var fullsatt! Så det vara bara att gå hem igen).
Testade att baka, (har gruvat länge nog nu), de funka! Duktiga jag..
Sen gick jag på "rörelse i vila"- träningen/yoga, skönt att "prova röra på mej lite". I slowmotion fick det bli.
Å sen hamna jag i soffan, "bonde söker" & "Greys" fick dela kvällen med mej.
Gjorde en avslappning/meditation också, fast jag slumra till (även på yogan "sväva jag bort"),
Måste bero på, att jag känner mej avslappnad. Lr behöver återhämtning/sömn..
 
Jaja, det får räcka för idag.
Blev ett "gnälligt" inlägg.
Tyvärr ser mina dagar ut så nu, bara att acceptera.
Det går upp, och ner...
 
Sov gott & dröm sött
(saknar drömmar, kommer inte ihåg att jag drömmer).
<3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0