1:a advent 2013

En sådan där perfekt 1:a advent!
Den infaller (som vanligt) på söndag, men som i år, också är den 1:a december.
Lite vitt på backen och plus/minus 0 grader, ungefär.
Så det kändes bra.
 
Trött var jag idag.
Klockan var halv 9, innan jag klev upp.
Skönt.
Kaffe, och sen gröt.
Prata med Cilla, hon hade städat & pyntat igår, och ska baka idag.
 
Jag gick till stora kyrkan, på gudstjänst.
Det var mycket folk där idag.
Jag tog nattvarden & tände ljus.
Lämnade över lite...
 
Hem, lunchade & packade.
Slappa en stund.
 
Gick förbi rådhuset och såg när de invigde årets "advents-gran", med ett "rockigt" tema.
Fick höra en "jul-blues", av den där Micke Mojje (lr vad han nu heter).
 
Sen styrde jag kosan mot G:a Kyrkan, där det ikväll ska vara
Gospel!
Det var ett annorlunda och trevligt arrangemang.
Kyrkan var full proppad.
Och det var ljuva & fina toner som spridde sig i kyrkan.
Ett lyckat besök. Kul.
 
Därefter gick jag över torget,
där står iaf en vanlig advents-jul-gran, med vanliga ljus & stjärna.
Några stånd med försäljning av ost, mese, julgranskransar, renfällar mm.
Och så var där några små söta hästar & en ren.
 
Och till slut, gick jag och hälsade på pappa.
(han hade haft en "dålig dag idag", sa han).
Fast, jag tyckte han såg helt okey ut.
(men, det syns inte utanpå, hur det känns inuti).
 
Nu är jag hemma,
i min "onepiece", och bara njuter av tystnaden & lugnet.
 
Funderar på hur jag ska göra.
Om jag ska sova en stund.
Eller hålla mej vaken.
Jag vet iaf, att jag ska åka med Sofie inatt, kl.01!!
 
Tackar och bugar,
för denna givande 1:a advent.
Önskar alla nära och kära en fortsatt bra dag.
  Nattinatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0