PT

Idag hade jag min första PT-pass/träning!
 
Tänker ta den hjälp jag kan få.
Har tränat så länge utan effekt.
Ingen mening att kämpa på, om jag inte gör rätt.
Så nu testar jag detta.
 
Jag ska ju bara träna lätt, lugnt & rätt.
Inte bygga massa muskler, utan bara "stärka" upp mej.
 
Började med Axlar & Biceps...
(mina axlar är helkassa..., ingen styrka där inte). Men de ska väl bli nu då!
 
Vi gick igenom 4-5 övn. på vardera.
10-12 rep / 3 set.
Lätta vikter.
 
Det är rätt teknik jag ska lära mej.
Fokusera på den muskel jag jobbar med.
Och komma ihåg att andas, (nu med munnen, ist för genom näsan, vilket jag är van med från yogan bla).
 
Jobba - hålla emot, på tillbaka vägen. Sakta.
Bara använda muskeln som jobbar. Slappna av för övrigt. Ha koll på hållningen.
Koncentration.
 
Genomgång, - sen körde jag själv ett varv, för att repetera. (mycket att komma ihåg).
Blir bra det här!
Gör rätt, så blir det bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0