OJ, vilken dag!

Haha, vaknade tidigt idag också!!
Kommer att bli en fin dag.
Det blåser lite, men himlen ser kanon ut, så det kommer att bli bara bättre & bättre.
 
Kom iväg lite senare till gymmet.
Låg & drog mej en stund, och funderade lite...
 
Gick till bibblan först, och lämna tillbaka böckerna.
(tänk vilken lyx, att kunna låna böcker gratis).
 
Körde lika uppvärmning idag,
15 min rodd, (ca. 2686 km) Kände "lite" i ryggen.
Sen blev det armar - rygg - ben.
Jag tycker det går bättre att träna armar, än ben (det är jobbigare/ondare).
Svårast är ryggen, får inte riktigt till övningarna.
Men, det är bara att fortsätta "försöka".
Sist men inte minst - stretchen.
Fast, det blir både övn. + stretch, där på mattan.
 
Hem, luncha.
Hoppa över duschen, eftersom jag bestämde mej för att ta en prommis.
Eftersom SOLEN SKEN FRÅN EN KLARBLÅ HIMMEL <3.
Gick upp till Sidsjön.
Tog det väldigt lugnt. Satt vid nån bänk, och ut på en brygga.
Såg då slalombacken, och fick för mej att gå upp till toppen.
Så de gjorde jag. Inge fel på kondisen inte....
Härlig & fin utsikt däruppifrån. Satt där en stund & bara NJÖT.
 
Det var sen, andra halvan av "slingan runt sjön", som jag fick syn på  den, ORMEN!
En ganska stor = lång  HUGGORM. (zicksack på ryggen).
Den låg där, blickstilla och bara va....
(lycka/kul att jag hade mobilen/kameran med mej) .
Våga mej fram, nära, zooma in å fota
(tänkte "tänk om den hoppar på mej").
Den var fin. Såg mysig & snäll ut...
Jag blev mest imponerad av mej själv, att jag inte fick känslan i kroppen som jag brukar få, när jag tänker/ser en orm.
Jag tyckte det var helt fantastiskt.
Glad över detta, fortsatte jag hemöver.
Då, i elljusspåret uppe i skogen, fick jag syn på nästa ORM. Denna gång en koppar orm, på drygt 1 dm.
Den låg också blixt stilla. Den var fin, den med. Liten & nätt.
(samma nu, ingen "hat-känsla").  Undra varför? Vad som hänt.
 
Satt ute på balkongen en stund.
Bäst att passa på, när vädret är såå underbart.
 
Gick sen iväg till kvällens möte.
Kände för att gå, hade ändå inget annat för mej.
Fick träffa 4 helt nya där. (de har gått där innan, bara det att jag inte träffat dem).
Bra möte. Vi dela om "tänk" bla.
 
TACK för denna underbara händelserika dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0