Dåligt & bra

Livet, tankar & känslor, ja det är ett enda "virrvarr", en berg och dalbana....
En resa som ska göras, så är det bara!
 
Offer, ja det är jag de! (tydligen). Nått jag själv väljer att utsätta mej för. Gång på gång...
Urbota dumt!!
Och såklart, vill jag INTE ha det så.
Därför ska jag göra allt jag kan, för att vända alla mina negativa tankar till nått bättre.
För det är BARA JAG som kan ändra/förändra.
Behöver tid.....
 
Bra / dåligt,
har väntat hela sommaren på ett svar (eller hela våren egentligen).
Igår fick jag veta. Äntligen.
(men kände ingen riktig glädje, eftersom det handlar om "2:a hand"). Inte mitt.
Delad glädje. Försöka finna/tänka de "positiva".
Haha.
Och idag dök det plötsligt upp ett annat objekt.
Då är frågan, "varför"?
Vad är budskapet.
Hur ska jag tänka/välja??
 
"Gör rätt, så går det lätt"...
Tänker be min "HM" om råd.....
 
BRA,
Kvällens Butterfly möte var väldigt givande.
Nått jag verkligen behövde.
Vi läste om 2:a steget, pratade lite om det.
Även om stegets budskap, "lämna över till din högre makt".
Nått jag verkligen ska börja göra.
Be om hjälp. De har jag fått höra tidigare, från flera håll, att jag ska göra.
Och nu är det dags!
Vi såg också på en del av Kaj Pollak:s föreläsning på dvd.
Så himla bra. En påminnelse. Nått att ta till mej, och komma ihåg.
 
Till sist,
ett bra samtal med Titti innan jag gick hem.
Hon & jag är SÅ lika, med mycket av de vi har i våra liv/bagage.
Men nått hon sa, om mej, (som hon själv saknar) som gjorde att jag "växte" & nu känner mej starkare & gladare var,
Att jag är så drivande.
Det var fint sagt,
Tack Titti. Det kändes skönt & fint att få höra.
 
En härligt god kopp kaffe blev det på balkongen då jag kom hem.
Klockan var ca.22, och det var så härligt att sitta där.
I lugn & ro, och ta åt mej allt bra, av kvällen.
Mera sånt!
TACK.
  Carpe Diem
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0