BUGGKURS

  Nu har jag testat detta också!
Det var jätte skoj, jobbigt & svettigt.
 
Vi var ca. 10-12 par, (några killar var inlånade, för att vi skulle bli jämna par).
Det är oftast flera tjejer som anmäler sig.
 
Vi hade 2 lärare, en tjej & en kille. Bägge var jätte duktiga, och trevliga.
 
Vi började med att dela upp oss i tjej & kill grupp,
och fick lära oss "grundstegen" i ring.
 
Haha, min första "black out",
(vi skulle börja med höger fot bakåt. Jag som ALLTID brukat börja framåt!) Hihi.
Men efter några varv, satt de!
No problems! ;)
 
När vi tränat på det ett tag, var det dags att ta plats i ringen, den stora, med en danspartner.
Och det va nu de började....
Vi fick testa några steg, sen byta partner. (vi tjejer fick ta ett steg fram, så bytte vi hela tiden).
Dessa grundsteg gick bra, både utan musik, och med.
Riktigt "stolt", att jag fixa det.
 
Nästa steg,
vänster sväng, (avsluta med skjut /mot/fram). (långsam 4/4)
höger sväng, (avsluta med dra/från/bak). (snabbare 1 1/2 varv)
(det här var svårt, speciellt vä. sväng). Ville bli fel "nästan" hela tiden, (har å göra med hur jag gjort förr).
 
Sen var det dags för, tre långa steg...
Killen klev åt sidan, så vi tjejer fick rak linje å gå på.
1,2, (vänd), 3,4, ungefär ;)
 
Sist var det dags för snurr med arm över huvud,
de gick bra.
 
Sen skulle vi ju lägga till "armar" & "ben" också ;)
 
Jaja, svårt att skriva "hur" jag gjort.
Det bör praktiseras & tränas, många gånger. Många gånger.
 
Men, det var JÄTTE KUL,
även om det blev väldigt komprimerat idag, och jätte mycket att hålla koll på.
Så på slutet var jag helt "snurrig" i huvudet på allt vi fått lära oss,
och ganska slut i kroppen, och jätte svettig.
Då vi sista halvtimmen fick köra allt vi lärt oss, till ett lite snabbare tempo!
 
Tackar för en annorlunda & trevlig lördags-kurs-dans.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0