Vilo-dag

Lördag, 13/4-2013,
 
Nån "lugnare" dag per vecka ska man väl ha,
och det passar på lördagar. SKÖNT!
Vaknade tidigt idag igen. Men jag låg kvar iaf, för idag är det vilodag.
Känner egentligen för att ligga kvar i sängen hela dagan, känner mej "trött/slut".
Inte bra att vara ledig, verkar som om allt stannar upp då, lusten, humöret, ja det mesta.
 
Å hungrig blir jag, när jag inte har nått "vettigt" att göra.
Småsugen hela tiden (nästan).
 
Efter lunch plocka jag fram cykeln, och drog iväg ner på stan.
(såklart var det lite luft i däcken, så jag fick GÅ halva vägen ner till stan, innan jag kunde pumpa!).
Men sen så, kunde jag sätta mej på, och trampa iväg....
(lite ovan, lite vingligt, men fram kom jag).
 
Koppla/låste fast cykeln vid torget,
gick sen "gata upp & ner" i stenstan för att kolla vilket utbud det fanns.
Finns massa, om man är intresserad.
 
Prova ett annat solarium.
Sen blev jag bara TVÄR SUGEN PÅ MJUKGLASS.
Så jag köpte en, med strössel. Satte mej på torget, käka glass & kolla på folk.
Det är skoj!
 
Sen cykla jag hemöver.
Har sen bara slappat. Varit trött. Ätit.Och kollat TV.
Väntar nu bara,
tills jag kan krypa i säng, TRÖTT.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0