Tillbaka "hemma"

Så var jag åter tillbaka på "hemma-plan",
efter en bra & trevlig helg borta.
 
Resan gick bra,
även fast det var byten efter vägen. (jag hade oroat mej i onödan).
Började ju trippen med buss, till Söderhamn.
Jag var först in i bussen, så jag satte mej längst fram, bakom chaffören. Där såg jag bra.
Å sen byte till tåg.
(så klart med min plats baklänges).
 
En bra helg.
Började fredagen med ute mat, pizza.
Sen slappa vi bara i husvagnen.
Bengan har faktiskt tagit ledigt hela helgen, kul.
Lördag, gjorde vi "stan". Kolla runt i massa affärer, fika kladdkaka med grädde, nån sväng in å kolla bilar & båtar, oj vad mycket fint det finns. En daimstrut, blev det oxå.
Handlade så vi kunde fixa mat på firman, omelett, kyckling å nån macka.
Sen slappa vi bara (Bengan har ny mobil & en "lätt korsords-tidning" som tar hans uppmärksamhet).
Söndag, idag ska vi äta mjukglass. (solen skiner, fast inte riktigt varmt, synd).
Lite frusna blev vi på glassen, så vi tog en kopp kaffe & buddabakelse, oxå.
Å när vi var klar på stan, passa vi på att basta. Så himla skönt.
Sen fortsatte vi att slappa, lugnt & skönt.
Avsluta helgen med ett besök på Kina, & kinabuffe, så himla gott.
 
Måndag,
Bengan åter på jobb.
Jag tog sovmorgon, tåget går inte förrens kl.13.
Även hemfärden innebar byte, men ändast till annat tåg, bra.
 
Åter i S-svall vid halv 5,
sola, innan jag gick till gymmet.
Dax att förbränna helgens alla onyttigheter.
Gick på bandet drygt 5 km, i backe.
Sen lite styrka, därefter ett pass Body Balance, SKÖNT.
 
Skönt att åter vara i lgh,
Nöjd med denna tripp,
Tack!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0