Nu har jag varit så där "duktig" igen

Har ju tvättstugan fr. kl.11,
och då fick jag för mej att "städa" på samma gång! SÅKLART!!
 
Inget "fel" med det.
Men eftersom jag ska "prova att ta det lugnare",
så gör det ju inget om jag kundet "delar upp" sysslorna.
 
Nu känns det i ryggen.
 
Fast,
NÖJD är jag ju!
Har tvättat de ljusa gardinerna, (de som inte behöver strykas).
De mörka har jag dammsugit/rollat & vädrat.
("Alla sätt är bra, förutom de dåliga").
 
Sen har jag dammtorkat, och kört med "dammvippan" bakom elementen.
Ojoj, Prosit!!!!
 
Blommorna har jag duschat.
 
Men nu får det räcka för denna gång.
(och hur länge de dröjer till nästa gång, ja de är det ingen som vet).
 
Så nu ligger jag i soffan
och "tar igen mej".
Rummet känns "luftigare & ljusare" (kanske inbillning, men vad gör de!!).
 
Ska nu ladda inför kvällens träning,
det kommer bli en bra dag det här.
 
Hej Å Hopp
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0