Kokat saft

Jag blir "impad" över mej själv ;)
(efter morgonens "nuvarande" bestyr, och lite lugn & ro),
så tog jag och började "safta"!
Bör ju fixa saften, av de bär jag plockat.
Jag plockade även undan lite bär som jag ska använda till "smoothie".
Det kommer bli nyttigt & gott, tror jag..
Det blev ca. 4 lit saft & några påsar med bär.
Och det luktar så gott när man kokar saft.
Sen kommer det så många extra tankar på kära Mor. (det var ju hennes (tror jag) bästa tid, så här på hösten).
Då hon fick vara i skogen & naturen, plocka bär, safta & sylta mm.
Jag har inte, och kommer aldrig få, samma talang & intresse som mamma.
Men jag gör så gott jag kan, och jag är nöjd...
 
Det blev en lång-prommis Ede/Håxås/Fyråbadet på eftermiddan- Behövde röra på mig.
Kvällen små titta jag på TV, fast de va bara skit.
+ att jag somna flera ggr i soffan. Så jag gick å la mej ist.
Dröm sött
 
PS. (tänk vad mycket "strul" de kan bli, av en enkel liten sak, när någon ska "medla" hela tiden!
Onödiga dåliga energier, fick jag tilldelat av de....).DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0