Tandläkaren

Idag hade jag "date" hos/med tandläkarn.
Aldrig roligt, fast idag fick jag iaf "beröm", massor, kul.
Ny tandläkare & sköterska, trevliga.
Började med att "fota".
Det såg fint & bra ut. (jag fick världens genomgång & förklaring om vad bilderna visade, intressant).
Jag förstod ju lite mera då, har tidigare bara tyckt allt sett konstigt ut & inte fattat nått....
Sen gjorde han en undersökning/koll med "sitt verktyg". (man kan tro, att tänderna ska lossna, då de trycker & rycker omkring där....).
Det såg bra ut det oxå, härligt.
Han tyckte mina tänder såg bra & fina ut. Även tandköttet, och allt annat med.
Tog en extra bild på en visdomstand, som jag har liggandes på vänster sida, nertill. Bara för att kunna hålla koll på den framöver... (så att den inte börjar villa komma fram, för då må jag dra den :(
Tandsten va bara de som behövdes åtgärdas. Och så har de varit jämt.
Jag har gott om den varan ;) Och de beror på saliven. Å de è bra å ha sånt...
(fast tandläkarn tyckte de var "ovanligt" att ha de på utsidan, brukar vara nertill, på insidan).
Fast jag blir inte brydd,
Jag è ofta speciell,/annorlunda "på mitt sett"!!
 
Skönt att det är över för denna gång & att det gick så bra.
Bra gjort!!
Fortsätt sköt tänderna...
 
Passade på att ta hand om fötterna oxå idag,
ett varmt & skönt fotbad, med mjukgörande salva.
Bästa att sköta om de man har,
kroppen ska hålla länge....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0