Motgångar nu...

November, denna gråa, trista, skitiga, mörka månad!!
(fast, den är bara att acceptera, utan att gilla).
Temperaturen ligger på ca + 5 grader just nu, & natten har inga minusgrader heller!
Isen ligger tunn över hela sjön, men det är fullt med vatten på. Så fryser det nu, Ja då blir de kanon is!!
Halkan har nästan försvunnit, ligger kvar fläckvis på småvägarna. Så man får ännu se upp.
 
Inatt vaknade jag igen, blir så himla svettig ibland. (inge skönt/kul alls).
 
Har funderat både igår kväll & imorse på, hur jag ska täppa igen hålen i stuprännan ovanför dörren.
Blir (nästan) galen, av de droppar som precis hamnar på armen/kroppen, då man ska in & ut genon dörren.
Sen blir det ju dyngsurt just framför ingången.
Och i värsta fall, fryser värsta "svall-isen" till, där framför!
Skulle se ut de, om man inte kan öppna dörren i vinter, p.g.a. is & snö...
Huvva!!
(men jag kommer inte på "hur" jag ska laga. För som jag tänkt, går inte. För det är för många små hål).
Och sen, när jag sa till min kära vad jag tänkt, då sa han,  - Låt bli de!! (han vill inte ha mej klättrandes där).
Så då får de vara, tills han kommer hem. (han har ju mer & bättre erfarenhet, av vad man kan göra).
 
Får snart "psykbryt" på mitt googlekonto mm
Hur i hela friden ska jag lösa detta??
(jag har ju inte änns en susning om vad det egentligen är!! Eller varför man har det!!).
Antar att det var nån av mina söta döttrar som fixade det från början, i samband med min nya mobil & allt vad de innebar. (för jag fatta "nada"!)
Och tydligen för att kunna använda & ladda hem "appar" mm, så behövs ett konto.
Hjälp, hjälp...
 
Sen är det bökigt att vara utan avlopp!
Sådana gånger märker jag, hur mycket vatten man använder. Och hur ofta jag spolar i kranen mm
Å så gärna jag vill "blaska" av mej, efter träningar.
 
Nä, så nu måste jag tänka bra tankar om allt detta!
Jag har det iaf jätte bra!!
Ha en bra dag, För det ska jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0