Massa fina saker att köpa...

Idag tog jag mej en sväng in på "plantagen"!
Å vad mycket fina blommor det finns.
Å det luktar så gott.
Och en massa "andra prylar" som man gärna skulle vilja ha, för att piffa upp hemma.
Såklart blir man både glad, får en massa ideer, och vill förnya, när man ser vad mycket fint det finns.
Men de kostar ju....
Och det är därför som jag känner/tycker att man behöver inte allt de där!
Varför lägga massa pengar på "saker", som bara är "prylar", som bara är ett "ha begär"!!
Javisst, har man massa pengar att spendera, så kan man ju såklart handla, om man vill.
Men för många av oss, så finns inte dessa pengar "att slösa bort",
utan de behövs till annat.
Även om vi oxå skulle vilja köpa/ha...
 
Men jag är nöjd,
för jag känner inte att jag behöver, vill ha, allt de där!
Utan, jag klarar mej utan allt sånt.
MysPys iaf!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0