Konstig dröm

Måste bara skriva om min dröm,
den var så konstig!
 
Vi bodde i ett annat hus, någon annan stans.
Och en dag, dök det upp ett "konstigt djur", inne.  Läskigt.
Det var en korsning av "ödla & skorpion"!! Huvva.
(såg ut som nått "djur från förr", aliens kanske!!).
Jag for runt som ett tok, och letade nått att stänga in djuret i.
Hittade en gammal kaninbur, som vi tänkte skulle passa. Så där stängde vi in "den".
(hade ju ingen aning om, hur stark den va, hur den betedde sig, eftersom vi inte visst vad det var!)
 
Sen av någon anledning, så hade jag en båt på släpvagn efter bilen hela tiden.
Så det som nu hände var,
att när jag skulle backa in på gården, så lossnade släpet,
och vagnen började fara runt!
När jag klev ur bilen för att ta rätt på släpet (då tappade jag mobilen där i gräset),
när jag håller på att dra tillbaka vagnen,
SÅ KOMMER DET FRÅN ALTANEN/UNDER HUSET UT EN MASSA VILDSVIN!! 
Jag springer som en tok mot huset (och hinner tänka, "undra vart de andra djuret i buren står").
Jag kommer upp på altanen, med en massa vildsvin i hälarna. Och där står buren TOM!!
Skit rädd är jag!!
Just då ringer mobilen....
Och vid den står ett stort vildsvin och tittar på displayen som lyser.
Och jag tänker - Hur ska jag få tag på mobilen, och börjar gå mot den...
 
Hur denna dröm slutar, får jag tyvärr inte veta,
eftersom det ringer "på riktigt" och jag vaknar.........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0