Dax för årets lusse-bulls-bak

Och i år är vi hos "pappa/moffa" och bakar!!
Varför!!?
Jo, för hemma (på Näset) är det stopp i avloppet, så där ville jag inte va. (för jobbigt med all disk).
Och Cilla vill helst inte vara hemma hos henne. Vill slippa allt "katt-hår" runt bullarna.
Så därför blev det hos far.
Lite extra bökigt blir de ju,
assisten mm måste medtagas.
Fick börja med å "röja/städa" diskbänken.
Plocka bort allt annat....
Men sen så,
Cilla satte en himla fart,
å jag gjorde mitt (i fel ordning, såklart!!). Men de gick de med ;)
(mycket "bakvänt" att baka borta + att de va länge sedan).
 
Efter jäsningstiden var det dax att sätta igång med resten...
Cilla dela, knåda, snurra å jobba som bara den.
(jag "skötte mest disken", nån ska ju göra det oxå).
Och när det nästan bara var dax för sista jäsningen,
så for Cilla till tandläkarn (vilken hon hade tid för).
Så jag fixa resten, å så grädda jag.
Fina & goda bullar blev det.
(vanliga lussebullar + bullar med mandelmassa i), super goda.
 
Å stackars Cilla,
fick sig en rejäl omgång hos tandläkarn, ajaj.
 
(å jag passade på att tvätta under tiden baket pågick).
Summa sumarium,
allt sluta gott!
Tack för denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0