Advents städa

Ja, på söndag är det 1:a advent!
Så lite pynt ska väl upp.
(men jag måste erkänna, att inspirationen infinner sig inte riktigt).
Exakt vad det beror på, vet jag inte säkert.
Men mycket har å göra med, att jag orkar inte lika mycket som förr, tyvärr.
Bara att inse...
 
Å förr,
ja då städa man HELA huset/lgh inför denna helg.
Putsa fönster, bytte gardiner, la på nya dukar på alla ställen där det gick att ha en duk.
Advents-stakar & stjärnor, prydnads-saker tomtar mm.
Inte klokt egentligen.
För inte långt därefter, ska ju allt bort igen.
 
Så i år,
blir det inte så mycket stök, utan lite enkelt bara, de jag känner för!
Har "vecko-städat", (lite extra i köket, köksluckor),
Ställt fram några ljusstakar, och hängt upp nån stjärna.
Lagt på "några" dukar, och ställt fram "ett par tomtar".
Hade några "fusk-advents-julstjärnor" som jag oxå satte fram.
Det jag gillar mest, är de vanliga ljusen.
Så himla mysigt att tända
och njuta i skenet....
Det får räcka nu.
Jul blir det ändå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0