200 situps

Nu jäklar, har jag kommit igång!! ;)
(å blir de ingen träningsvärk nu, ja då blir det väl aldrig!!)
 
Upp imorse & meditera, mysigt & härligt.
(men jag kröp tillbaka en stund i sängen igen, sov dåligt inatt).
Upp igen, tog morgonprommisen vid 8. Skönt.
Å vad frukosten smakar bra, efter en sådan start på dagen :)
 
Spatserade iväg vid 11, till gymmet. (tog mej ca 30 min att gå dit).
Bra uppvärmning!
Körde sen "styrka" ca 30 min. (Kan inte köra så hårt, utan vill ta det försiktigt & långsamt).
Några minuter på "vibb-plattan". (skillnad mot första gången, det "dallrar" mindre). Haha!!
Prommis hem igen.
 
Dax för en efterlängtad lunch,
kyckling, grönsaker, så himla gott. (å choklad-sugen, tog en liten bit). De kan jag unna mej ;)
(dumt/onödigt, men va då!!) Man lever ju bara en gång.....
 
Pappa kom på 2-kaffe,
då tog vi en hårdmacka med skinka på, inte så onyttigt.
Sen prata vi "skit" en stund.
Rent allmänt...
 
Till kvällens pass, E-fit,
tog jag bilen. Ska till Cilla & duscha efter, (blir så sent hem, om jag ska gå).
Idag skulle vi testa styrkan. (de andra hade gjord detta i februari,& jämföra.Jag hade inte börjat med E-fit då).
Så vi skulle göra 100 push up, (om man inte orka, så skulle man göra "20 upp hopp" på plint, å sedan förtsätta med push up, tills man nådde 100).
Allternativ (för de som hade axel/handleds-problem),
200 E-fit-sitt-up:s...
Å de tog jag!!
Jag klara 100, sen va jag tvungen att skifta, å göra 20 upp-hopp,
sen tror jag de blev ca 35 till, å så 20 nya upphopp,
och kom sen till 176, då var det dax för 20 igen!
Men sen nådde jag 200!!!!!!!!!!!!
Jippi/Faan så skönt!
De mest fantastiska va, att det inte kändes i magen!
Jag jobbade med andningen & coren, (och lyckades bra).
Men nu, redan ikväll, känner jag värmen i benen, (de fick tydligen jobba & ryggen, fast jag verkade stark där oxå). Härligt.
När jag kröp ner i sängen, nu ikväll,
då kände jag, att det va lite trögt att röra sig, ta på sig täcket, det börjar kännas!
Benen, fötterna, knäna, knepiga ställen att ha ont på, när jag har tränat mage!!
(lite "öm" i övre magen).
Ser med spänning fram mot kommande dag/ar (kanske)
NattiNatt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0