Pingst Afton

Lördag 26 Maj 2012

Idag gjorde jag mej en sväng upp till Rossön/graven & sen till Nagasjön.
Och det var en väldigt stark känslosam dag.
(men det är så skönt att känna att man har känslor....).

På vägen kom många fina tankar upp, som påminde om mamma.
Det blir alltid så, när jag åker i de trakterna, så många minnen...
Så fint, så känslosamt.

Städade undan efter vintern på graven.
Satt några fina vårblommor & la dit hjärtat från Cilla.
Det blev så fint.
Satt där en stund, och bara lät tankarna & känslorna komma..
(moster Alice kom, och satte en fin björkkvist med nån blå blomma i).
(morbror Allan kom oxå).
Träffade mammas kusin, Ingrid. Hon bjöd hem mej. Har länge sagt att jag ska titta förbi, och så blev de idag. Trevligt. (Alice kom oxå).

Åkte sen till stugan.
Å vad jag ÄLSKAR de stället.
Och speciellt då solen skiner. Å tystanden och skogens dofter, så himla rofyllt.
Underbart.
En sväng ner till stenarna, så klart. (men Oj, vad mycket vatten de var. Gick inte att komma längst ut).
Satt ute och åt min lunch, mysigt. Och lyssna på fåglarna.

Ångrar att jag inte hade packat med mej saker för att stanna några dagar,
skulle varit skönt.
Men de får bli nästa gång.

(stanna till å sa Hej till, Maggan, kusin-Roger, Morbror-Ove & kusin-Micke).
Trevligt med folk i skogen :)
Min Älsklings-plats nere vid stenarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0