Nytt Konditionspass

Ojoj!!
Jaha, så har man testat nått nytt igen. Och det känns!
Idag var det dax att träna "styrka", och det kan man ju göra med många olika övningar.
Och dagens övningar KÄNNS!
Vi började i backe.
Med att gå, springa, "groddhopp", utfallssteg & att gå baklänges upp.
(groddhopp, de tar på benen de!! JOBBIGT!).

Sen förflyttade vi oss till bänken.
Där skulle vi träna "trisepsen", armhävningar & liggandes å lyfta upp kroppen i halvbrygga.
(alltså, man ligger på rygg, hälarna uppe på bänken, lyfter upp hela kroppen, så att bara hälarna & axlar/huvud är i backen. Skjuter upp höften!).

Och efter det blev det mera ben, axlar, mage i form av rygglyft, armhävningar, groddhopp, crunch, sidoplankan, mm mm.

Avslutning skulle vi stå på led.
Och en person skulle stå själv mittemot och försöka "ta" den sista i ledet. Och den "första" i ledet skulle "mota bort" hela tiden.
(jag prova 1 gång, men var tvungen att avstå. Det blev för mycket för kroppen + att jag blev yr!!).

Kul, men JOBBIG träning.
Det kändes ordentligt i kroppen.
Tyvärr för mycket i ryggen & knäna, så jag får se vad det blir av detta.
Men det jag gjorde, var iaf BRA.
Tack för denna dag/träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0