Mindfulness

Idag har jag varit på Mindfulness-träffen.
Allt känns bra, även om det är långt kvar....
Men jag är på väg!

4:e träffen hade vi idag.
En hel del "hemövningar/läxa" har vi, och det är bra.
För allt det "här" är nytt, och det behöver tränas/nötas & framför allt, göras regelbundet.

Kroppsscanningen har vi kört hela tiden. Nu varannan vecka, omväxlande med kroppsyogan.
(jag har fortfarande svårt att hålla mej vaken/närvarande hela tiden, "tappar ofta bort mej").
Yogan går bättre, för där ska jag aktivt röra på olika delar av kroppen.
(imponerad av känslan i musklerna under rörelserna, hur en sån "liten" rörelse, kan kännas i musklerna).
"Andrums-övningen" går "ganska" bra. Men med övning, ska de nog gå bättre...
Meditationen är toppen. Bara andas & stänga av allt. Så skönt att bara va.
En daglig rutinövning ska vi oxå göra, medvetet.

Nästa vecka har vi "uppehåll" (Ashild è på kurs).
Så nu har jag två/2, veckors "hemträning".
Bara att kämpa på!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0