Min Första Morgon Meditation

Har bestämt mej för att "prova" köra dagliga morgon-meditationer.
Jag "tror" & hoppas, att regelbundna stunder för detta, kommer ge något bra till slut...
Gäller bara att se till att göra detta!

Så idag hade jag ställt väckarn på kl.07 (tänkte det var en bra tid att starta).
Men då klockan ringde var jag så himla trött. (jag var vaken vid halv 6-6, men skulle spara till klockan ringde).
Så jag kände att jag var för trött, så jag somna om! Flera gånger!!
Så klockan 9 gjorde jag äntligen, den planerade meditationen.

Hade druckit en kopp "varmt vatten" (med lite citron i).
Satte mej till rätta och börjde.
(då min kropp är extra stel på morgonen, så är det ännu svårare att hitta en "bra/skön" sittställning)
men jag satte mej i "klippställningen" på en kudde. Gick okey att sitta så.
(visst, det kände på, både knäna & ryggen).
Satt i 30 minuter.
Andades, gjorde en chackra-scanning, prova sen att låta lite, "om"/"aum" (tur ingen hörde!!).
Helt klart en avslappnad & skön egen stund.
Namaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0