Medhjälpande barnvakt

Idag ska min kära vara "moffa" på heltid till sina två små barnbarn.
Och jag har ju turen att få hänga med på ett hörn...
Så på morgonkvisten var det dax!

Två små fröknar, full av energi,
så det har varit fullrulle hela dagen, (men helt under kontroll).
Förmiddagen tillbringades inne, i form av lek & förfrågan om ATT KÖPA LÖRDAGSGODIS. Men vi sa, - godis blir det efter maten! (så tjatet avtog).
Till lunch serverades varmkorv med bröd, och de åt bra & skötte sig fint vid matbordet.
Sen var det dax för att gå ute en stund.
Zandra & Micke kom precis då, för att hälsa på en sväng.
Det blev lite bollspel mm. Jag & Bianca använde en tennisboll, lagom i storleken.
Medans de "stora" barnen körde med vanlig boll.
Jag, Cornelia & Bianca tog några svängar över bron. (jag & moffa hade sagt, att man INTE får vara vid vattnet, bron lr bryggan själv).
Vi trotsade blåsten ett tag, men sen gick vi in.
Mera lek med lego, ritning mm.
Före middagen tog jag tjejerna ut på en prommis. Vi gick till kyrkan. De var duktiga på att gå.
Dax för middag, och sen godis.
Moffa hade ställt en påse godis på bänken (med bara 6 godisar i), och då tyckte barnbarnen att det var LITE GODIS.
Äntligen fick de det godis de längtat efter HELA lördagen. (tyvärr har ju lilla fröken en förmåga, att smaka/slicka på alla godisar, för att sen lämna de mesta). KLADD OCH ÅTER KLADD!
Jag & Moffa, trötta efter dagens barnvakt, tillslut somna de små i soffan.
SKÖNT!
Allt har gått bra hela dagen.
Visst har det varit fart hela tiden. Men de var duktiga på att lyssna på vad vi sa.
Men det var en lång dag & helt slut blev vi bägge, både jag & moffa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0