Måndag & träning...

Det var med ganska tunga steg (fast jag cyklade), som jag begav mej iväg till kvällens gympa-pass.
(har nog använt kroppen lite väl mycket nu ett tag, städning, träning mm).
Men fy skam den som ger sig.....

Cirkelträning med intervall, om 40 sek.
Och 6 olika stationer.
Kul är det.
Och jag tycker att det funkar bra för mej.
Visst, några övningar (speciellt när handlederna & knäna blir utsatta) är extra tunga/svåra.
Men jag gör så gott jag kan.
Idag jobba vi med mage, ben, axlar, ljumskar, coren, armar, vaden, mm.
Kör först uppvärmning. Sen kör vi två varv,6 olika övningar, med 40 sek på varje ställe.
En "kort" stunds vila på de,
sen kör vi en ny omgång, fast med andra övningar.
Så det är omväxlande & kul.
Jobbigaste idag va "grodhoppen", framåt. (fast de gjorde inte jag, är för svag för dem). Så jag stod stilla och gjorde dem.
Inte gjorde jag "upphoppen" heller, på brädan. (vill inte hoppa för mycket med mina knän). Så jag klev upp, med ett ben itaget. Ska va bra för rumpan (hoppas jag).
Dipsen är oxå svåra för mej (får så himla ont i handlederna). Så jag tog gummiband bakom kroppen ist.
Förhoppningsvis kommer jag bli starkare, så jag kan göra alla övningarna.
Men jag är NÖJD med det jag gör iallfall!

Få se nu då, OM det blir någon träningsvärk efter detta!
(har ju turen att klara mej bra).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0