Härligt med träning!

Så var då kvällens pass avklarat!
Det gick "skitbra", Fast de kändes....
Skönt!!

Jogga från skolan och ner till Svartviken.
Sen skulle vi "värma upp" med jogging i 10 min. De blev 2 varv runt banan för min del.
(funka okey, men visst, det känns i skenbenen).
Fick sen en genomgång "hur" man ska springa "rätt".
Så vi fick prova på ett antal "spring"stilar".
- hur man ska hålla kroppen/armarna
- hur man ska "pendla" med armarna
- hur man ska sätta ner fötterna
- hur man ska lyfta upp framfoten
- hur man ska sparka sig i rumpan
- hur man ska gå på tå
- hur man ska gå på hälarna
Ojoj, ska man tänka på allt de där, då glömmer man ju å springa.... ;)

Sen var det dax för själva "spring-passet"!!
(fast då va vi ju uppvärmda & klara)
Idag sprang vi "bara" 30 sek/8 gånger!!! (hann nästan halva banan)

Som avslutning blev det lite styrka,
- några armhävningar/magövn/sidoplanka/balansövn/ mm.

Och sist stretching - såå skönt

Toppen pass.
Nöjd & stolt!
(känner av skenbenen. Tröttheten i bäcken/länd-partiet, väldigt svag där).
Så det var med svajjiga ben & svaghet i kroppen, som jag jogga tillbaka mot skolan.

Men jag gjorde de jag kunde,
å de gjorde jag bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0