Fixat grunden....

Vaknade tidigt i morse!
Ska ha grävare på gården, så det är bäst att vara redo!
Just då jag skulle ta min "tidiga" morgon-promenad, så kom traktorn & grävarn...
Efter frukost gick jag ut för att hjälpa till, (tänkte försöka göra de jag kan...)
Vilken fart det går med, när man har maskiner
Tog inte länge att gräva!

Sen var det för oss, att krypa ner i "hålet" och sätta igång.
Först satte vi nån sorts "isolerings-platta". Såg ut ungefär som en grå frigolit-platta (den ska isolera).
På den satte vi en duk, som ska lufta/släppa ut fukt mm.
Och på toppen, en list, som avleder vattnet, så att de rinner utanför plattorna.
Ett bra samarbete hade vi (jag & min kära).

När grunden var klar, så va det dax att gräva nya hål, för att sätta ner stolparna till grunden för altanen......
(spännand å se "om & när" de blir någon altan!).
S
Jätte nöjd med dagens verk!
Allt gick bra, utan strul, som tur va!.

Jo, på min prommis i morse, så fick jag sällskap hem från Svartviken. Av en söt liten kisse.
Den bara hängde på!!
Jag sa inte ett ord, utan den bara följde efter.
Så innan jag skulle ut på 45:an, så prova jag å skämma tillbaka den. Men utan resultat!
Så nu har den varit på gården hela dagen.
Hoppas den hittar hem
Här putsas det, innan plattorna ska upp
Här sitter den nyfikna kissen
Ja så va de med denna dag!
Tack å Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0