En Heldag i stillhet...

Lördag tillbringade jag,
tillsammans med kursdeltagarna i Mindfulness-gruppen.
I tystnad.

Vilken underbar, härlig dag!
Helt suverän.
Vilken känsla,
Vilken ro i kropp & själ.
Helt fantastisk!!


Vi skulle tillbringa dagen, under tystnad
och bara vara "i oss själva".
Vi gjorde olika sorters övningar.
Meditation, yoga (sittande, stående, gående & liggande), kroppsscanning mm.
Vi var både inne & ute.

Jag upplevde starka känslor, i samband med meditationen ute.
(doften, ljuden & allt jag såg väckte staka minnen från barndom och framöver.....)
Det var både fina, härliga och bra känslor,
men även sånt som gav mej tårar...

Och det kändes så underbart.

Vi skulle även äta en lunch i stillhet & tystnad.
Att verkligen äta sakta, njuta av maten & känna hur det smakar.
Bara det, gav många fina bra känslor.
Och i lugn & ro efteråt,
vila en stund & ta en härlig promenad & njuta av naturen.

Mycket av det jag fick uppleva idag, har gett mej en ny
& förhoppningsvis, kommande förmåga,
Att ta hand om, och vara mera förstående med min kropp & mitt liv.
DET ÄR DAX NU,
"ATT LYSSNA PÅ MIN KROPP & BARA GÖRA DET JAG VILL"!!
OCH INTE SVIKA MEJ SJÄLV MERA.
Tack, för en super mysig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0