KANOT TUR

ÄNTLIGEN!!
Att paddla kanot har jag velat i flera år...
och nu äntligen blev det av!
Jag & min kära, åkte till Nagasjön på torsdags eftermiddan.
Solen sken & det var riktigt varmt.
ca.23 grader.
Vi hade handlat med oss lite smått & gott, bla. "nybakt mjukstut", så himla gott.
Korv, bröd, grillkött, pärsallad mm
(och så klart "smootie" & sallad).
En härlig torsdagskväll med massa prat, god mat & chansen att njuta av tystnaden & lugnet...
Och så klart, en sväng ner till stenarna. Detta ställe går bara inte att beskrivas, MÅSTE UPPLEVAS!
 
Fredag morgon,
Jag vaknade tidigt. Tog mej en sväng runt byn ("stjärn-svängen"), lätt jogging.
Sen kaffe på altanen, i tystnaden. Så rofyllt.
Passa oxå på att sitta vid grillplatsen, en stund på grannens altan, och en sväng ner till stenarna.
Hann med mera kaffe & njuta.
Min kära sov till halv 11!!  (men det behövdes, han è helt slut).
Tillsammans åt vi en "sen" god frukost.
Gjorde iordning "matsäcken" inför trippen på sjön.
Vid 12-tiden drog vi iväg....
Fantastisk dag,
solen sken, nästan helt vindstilla, tyst & lugnt. Det var bara vågskvalpet som hördes.
Att komma i & ur kanoten gick bra. Balansen var oxå helt okey. Vi samarbetade jätte bra. Allt var toppen.
Vi paddla mot badstranden, vidare förbi & ut till holmen. Där fanns inte den "stenhäll" jag trodde, utan vi fick söka upp en större, plattare sten, där vi kunde gå iland för att fika. Kaffe & mjukstut, Ååå, så gott.
Där låg vi kvar ett tag, och bara myste.
Sen paddla vi vidare, bort mot "Thedors-ställe", sen rakt över sjön & in i viken, till holmen.
Där gick vi iland, för att grilla korv å slappa.
På denna holme såg vi både fågelägg & en söt liten fågelunge, som låg å tryckte & gömde sig, stackarn.
Så var det dax att bege sig hemöver, lite motvind, men det gick bra ändå.
Väl tillbaka, bar vi in kanoten igen, sen åter till stugen.
TACKAR FÖR EN HELT UNDERBAR & FANTASTISK DAG.
TREVLIGT, MYSIGT, FRIDFULLT, LUGNT & SKÖNT.
VÄLBEHÖVD FÖR OSS BÄGGE
<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0