Vill INTE ha mera snö nu!!

Tror ni inte, att det hade snöat i morse igen!!
Så klart, det är ju vinter!!
Ja, jag vet.
Men nu får det räcka. Å speciellt för mej, som INTE ALLS VILL HA VINTER, SNÖ & SÅNT!

Det var bara att gå ut & köra en sväng med snöskyffeln!
Bra motion. Ja, för dem som är pigga & friska.
Jag tycker oxå att det "kan vara" skönt att få röra på kroppen.
Men eftersom min kropp inte är lika pigg & bra som de flesta andras kroppar,
så sliter jag väldigt ont, med att skotta snö!!
Men, jag gjorde så gott jag kunde.
Tänkte försöka hålla undan snön på gården, nu när den blev skottad med traktor här om dagen.

Sen var det dax för promenaden!
Å den gick oxå i tung motion!!
Eftersom vägen bitvis var oplogad!
Man får liksom bete sig, som om man gick på "catwalken"!
Svänga med benen & prova hålla sig i ena hjulspåret efter nån bil.
Sånt tar på höfter, knän, rygg & ben!

Kika in till pappa. Tänkte att de var lika bra, så va de gjort!!
Sen fick jag trevligt sällskap en bit på vägen, av dotra.

Eftersom jag nu var upp i varv, efter all pulsande i snön.
Så körde jag ett pass Zumba!
Man blir så glad av musiken. Önskar att jag vore mera allert!!
Hoppas det kommer ;)

Å sist men inte minst,
så får jag SPUNK på mitt internet. Det är knappt 3 G, utan mest bara 2 G. Och loggar ur hela tiden!!
SKIT!

Annars är det helt okey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0