Snö, snö snö.....

Vaknade och det var alldeles grått ute. Och stora flingor snö, kom ner från skyn
Katterna satt i fönstret och beundrade dessa "flingor" som dala ner, utanför. Undra vad de tror att det är!!
De såg iallafall väldigt intresserade ut, och skulle gärna vilja fånga en sån där snöflinga.

Jag tog min promenad, det var så skönt (trots vädret).
Lite ansträngande för kropp & ben, eftersom det mest var oplogat. Men jag ser det som "extra motion"!!
Så det är bra.
Tog en extra sväng oxå, ner över kyrkogården, sa -"hej", och prata lite med dem som gått vidare.

Fick se, lös-springande hästar efter vägen.
Först kom de rakt över ängen, i djupsnön. Men sen hade de förvirrat sig ner på Edevägen. Kom med en väldans fart, mot byn. Men som tur va, vände de vid Wiiks, och kom åter mot Ede, i full fart.....
De såg härligt ut, fria hästar mot okända mål...
(fast inte så bra, med tanke på, lös-springande hästar på vägen, med all trafik).
Hoppas allt gick bra!

Solat & tonat håret har jag gjort oxå.
Hoppas färgen blir bra, mörkt/svart lär de iaf bli...
(å kanske mina fina gråa, gömms ett tag).

Ja, de va nog allt just nu,
Få se vad kvällen innehåller.
Mera snö kanske!!

Ha de gott,
Alla mina underbara Kära

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0