Internet!!!!!!!!!!!!!!

4:a G HÄR!!!!
Vilket skämt!

Ibland undrar man, OM man ska avsluta allt som har med "telia" / "Mobilabredband" / "och övriga tekniska saker" å göra!!
Vet inte i vilken ordning/antal mobilabredband/internet jag nu har.
Men det funkar iaf INTE som man vill/önskar.

Denna gång började det med, att mitt internet HELA tiden logga ur.
Ringde då Telia, som sa att det var en drift störning i området. Och det skulle åtgärdas inom 1 dygn!
Jag väntade i 3 dagar, innan jag åter ringde.
Denna gång sa de, att inget fel syntes & att allt va i sin ordning!!
Men mitt internet funka ej!
Då tyckte hon på telia, att jag skulle uppdatera & byta modem, till ett snabbare & bättre, än de jag hade.
Och till samma pris.
Klart jag "haka på det", När man får ett bättre, snabbare & till samma pris (+ att jag skulle få rabatt).

Nu har de kommit.
Jag ringde telia igen. För att med deras hjälp avinstallera de gamla & komma igång med det nya, på rätt sätt.
Så långt funka det! (nästan, för jag satt i telefonkö länge, å blev sen bortkopplad 3 ggr!!, innan allt var klart).
Men hjälp fick jag. Bort med det gamla & in med det nya.
Så stäng av datan. Å starta om. Så skulle allt vara i sin ordning!

Haha!!
Kunde inte hitta någon signal.
Gick inte att koppla upp & komma ut på nätet.
Inga nätverk tillgängliga.
Inte igång, men samtidigt kunde jag inte stänga av, Då det stod: "Logga ut först"!!
Det var bara å ringa telia igen!!

Så ännu en gång i kontakt med Telia! (tror jag har hållit på i drygt 2 timmar nu!!).
Fick börja om.
Ut med modemet. Starta om datan. VÄNTA!
Och sen "gajdas" igenom för att låsa modemet på 3 G,
EFTERSOM INTE 4 G-NÄTET ÄR UTBYGGT I DENNA HÅLA!!!!!
(visst, jag reagera direkt när jag öppna paketet/posten, då jag såg att det stod 4:a G på kartongen, men men).

Men nu är iaf Internetet igång.
Hoppas det kommer fungera. Att det inte blir flera problem. För det vill jag inte!


Lycka Till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0