En bra dag!

Faan vad härligt, när det känns bra!!

Solen sken & det var ca - 5 grader. Helt toppen.
Jag & pappa åkte in till stan idag.
Jag skulle träffa sjukgymnasten, ett besök till optikern & en sväng på bibblan.
Hos sj.gymn gick det bra. Fick "godkänt" på de övn. som jag skulle träna på & "visa upp idag".
Sen prata vi nästan hela tiden (värk är inte bara fysiskt, utan oxå mentalt/psykiskt).
Fick lite extra & nya övn. + lite "annat" att göra till nästa gång....

Optikern,
Ja, lika bra att inse/acceptera, att synen blivit lite sämre!!
(fast det har jag märkt jätte tydligt, sista halv/året).
På långt håll & trycket, där var det okey.
Men för att läsa, så behövdes det lite "hjälpmedel"!!
(inte billigt, men jag kom lindrigt undan iaf).
Så om ca. 2 v, så kommer mina alldeles egna nya brillor!
Å vad jag ska se bra då ;)

En sväng på bibblan blev det oxå.
Denna gång, lite "tyngre "lektyr", för att kunna "hänga med & förstå", Vad som komma skall....
Har läst lite, den verkar dryg. Usch!!

Nått matinköp blev det oxå.
Sen hem, å efter lite mat & vila, tog jag mej en härlig skön promenad, i snöfluret!

Känner mej ganska "lätt i sinnet" & NÖJD med denna dag,
Sånt gillas <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0