Hem färd

Imorse vaknade jag i husvagnen.
Tätt intill min kära.
Nu ligger jag ensam hemma på soffan!
Hur det kan va!!

Vaknade vid 6.
Sovit gott. Ville helst bara somna om & må gott. Å stanna kvar.
Men men.....

Sista morgonkaffet tillsammans i husvagnen, nu på ett tag.
Min kära gick in för att jobba (ska vara inne på verkstan idag).
Jag plocka ihop mina saker & lastade i bilen.
Sen åt jag gröt innan jag åkte.
Min kära höll mej sällskap.
Sen sa vi - Hejdå! (vemodigt)
Och vid halv 9 drog jag iväg!
Hej då Uppsala!

+ 2 grader & blöt vägbana!
Vindrutetorkarna gick varma!! (fy vad bilen kommer bli skitig!!).
Stanna till vid "Tönnebro". Kissa & drack lite kaffe.
Grått väder. Men stundvis (korta stunder) sken det upp, så man fick se solens strålar, härligt.
Passera S-svall. Ganska mycket trafik. (troligtvis p.g.a. sportlovs-firare). Å vissa kör som biltjyvar!!
Lugnare efter dalen. (så långtråkig väg, bara följa dalgången, dålig mottagning på radion).
Stanna & åt min lunch. Risifrutti, kaffe & macka, gottigott.
Allt under kontroll & lugnt, tills en bit in på Ammeråvägen.

Kan ju undra vad som hände!!.......
Det börja SNÖA, och BLÅSA...
Vägen FÖRSVANN stundvis. Såg INGENTING!!
Jag fick bromsa in & nästan stanna ett par gånger, huvva!.
Och så var det nästan hela vägen hem.
Det sluta snöa, vid Gravasund, med blåsten fortsatte.

Väl hemma, var det bara att bära in packningen,
byta om och
UT OCH SKOTTA BORT DRIVORNA PÅ GÅRDEN!

Det är härligt med vinter!!
NÄ FY!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0